Sonat Yurtçu’nun ilk öykü kitabı Kanserli Hücre, Kaos Çocuk Parkı Yayınları etiketiyle DİP serisi dâhilinde raflarda yerini aldı.
2013 ve 2016 yılları arası yazılmış metinlerden oluşan kitapta 12 öykü yer alıyor. Yurtçu, bu öyküleri, türün temel ögelerine yapısal müdahalelerde bulunarak teknik bir izlek yaratıyor ve birbirini takip eden metinler içinde kendi dilini organik olarak inşa ediyor.
Bu müdahaleler modernist edebiyatın yazarı öldürme şiarından yola çıkıp anlatının, metin kişisi ve yazarın süreç içinde kendilerini farkına varıp yersiz-yurtsuzlaşmalarıyla metni postmodern oyunsuluğa ulaştırıyorlar. Böylece yazar, bir yazar olduğunun bilinciyle, artık ne anlatıya ne de okura ait olamayacak bir şey olarak ölüyor.
Sonat Yurtçu, apartmandaki Vicdan Teyze’yi, tek göz odasına çekilmiş bir yazar adayını döneme sirayet etmiş rastgele şiddetin sıradanlığı içine titiz bir kurguyla yerleştirip bu şiddeti ifşa ediyor; okuru, onu yeniden bir zamanlar hüküm sürdüğü görkemli, kızıl tahtında düşünmeye davet ediyor. Bunu yaparken oyun içinde oyun tekniğini öyküye taşıyarak kurduğu çoklu gerçeklik katmanlarıyla anlatıyı fraktal bir yapıya ulaştırıyor. Anlatı tamamlanmıyor, yaşamın içinde hareket ediyor.
Akıcı diyaloglar, sahnelerin dramatik görselliği ve bakış açısı üzerine yapılan deneyler göz önüne alındığında yalnız bir yazarın eliyle değil, bir yönetmenin gözüyle yazılmış kitabın kapak görseli bağımsız İtalyan sanatçı Piercarlo Carella’ya ait. Sonat Yurtçu’nun metnin sayfalardan ibaret olmadığını ilan edip onu parçalayarak özgürleştirdiği, yeryüzüne dağıttığı Kanserli Hücre yalnız bir öykü kitabı olarak okunmakla kalmayıp bir oyun temsili olarak izlenebilecek bir ilk kitap.